Sín-gödör és Cigány-hegy éjszaka

singodor

2023.04.29-30-án megtartottuk a Sín-gödör és Cigány-hegy éjszaka nevezetű túránkat. A komlói Sparnál találkoztunk. Készült csoportfotó és el is indultunk tízen. Mivel este nyolckor indultunk, szépen be is kezdett sötétedni.
Felkerültek a fejlámpák, amit lassacskán be is kellett "izzítanunk". Kezdésképpen a Szöge-hegynek vettük az irányt. Elég csendes volt a csapat, csak bandukoltunk libasorban. Míg azon tűnődtünk elöl, hogy vajon az emelkedő, vagy más miatt ilyen halk a csapat, felértünk.
Meg is jött a megszokott társalgás halk moraja. Hallatszott az Egregyi út hangja a mélyből. Át is szeltük egy patakátkelést követően. Apropó, patakátkelés. Ez a szó az egyik leggyakrabban használt szó lett a nap további részében. Elvégre a Sín-gödör és a Hidasi-völgy következett a Cigány-hegy érintésével.
Mivel nem volt épp eső után, nem okozott gondot a patakok metszése. A Sín-gödör este sem hazudtolja meg magát. Még ha nem is látunk többet a lámpánk által bevilágított területnél, azért így is megnyerő a látvány. És mivel este volt, jobban kihallatszott a víz csobogása.
Egyébként szinte szellő sem volt az éjjel. Cigány-hegyet elérve tartottunk egy hosszabb pihenőt.
Meglepő módon kényelmesen felfért 10 ember a kilátó tetejére. Megkerestük a Sarkcsillagot, elméláztunk a valahai tengerészek életén, majd pár település fényét beazonosítottuk. Közben fogyott a szendvics és a "gumipille". Avagy olyasmi édesség, ami félúton van a gumicukor és a pillecukor között. Volt a tűzrakóhely mellett egy sátrazó is. Remélem azért nem emlegette végig mind a tízünk elsőrendű nőági felmenőjét.
Talán nem voltunk azért annyira hangosak. Ezúttal nem találtam meg a Bakony feliratú bükkfákat a kék sáv leágazásánál. Újabb patakátkelések, szürke törzsű bükkóriások és virágzó medvehagymák szegélyezték utunkat finom illattal. Most nem volt kedv a forrásokhoz kitérni, csak a Hidasi-forrást látogattuk meg. Meg is kóstoltuk, még otthonra is maradt egy kicsi. Csurgónál ismét időztünk egy darabig. Éjjel az is más arcát mutatja a nagy csendben.
Egyébként piros lámpákkal megvilágítva eléggé hádészi hangulatot ad. Folytatva utunkat a Hidasi-völgyben még pár patakátkelést megéltünk.
Végül fent a tetőn kettévált a csapat: egyik fele belvárosba, másik pedig fel Szilvásba. Még napfelkelte előtt hazaértünk. Ami azt illeti elég jó időt mentünk, sebes volt a csapat.
Következő túránk e sorozatban Müller János vezetésével lesz május 27. szombaton.