Zengő túra (éjszaka)

2022.05.14. 20:00-kor Püspökszentlászló parkolóból indult csapatunk az éjszakai Zengő túrára 5 fővel.

A kezdeti szakasz volt a neheze: fel a Zengőre. Eleinte lámpára nem volt szükség. Később örömmel tapasztaltuk, hogy a majdnem teliholdat nem takarja el felhő. Így a túra nagy része lámpa nélkül is teljesíthető volt. Zengő kilátón csatlakozott hozzánk a 6. turista, előre megbeszéltek szerint.

Csodálatos kilátás nyílt a kilátó tetejéről, de sajnos párásabb volt annál a levegő, hogy láthassuk a Paksi atomerőművet, a Dunát, vagy akár a Badacsonyt. Innen a meredek oldalon leereszkedtünk egészen a Réka-völgyig. Út közben csoportkép készült. Legnagyobb meglepetésünkre a Réka-kunyhónál egy vidám csapattal futottunk össze. Egy kis eszmecsere és a kulacsok megtöltése után folytattunk utunkat a Réka-völgyben, majd az Ötös-úti-kunyhóhoz felfelé.

Megnyugtattam a csapatot, hogy a nagy emelkedőket mára már letudtuk. Medvehagyma mindenhol virágzott, mégis a kőrisek illata volt a legkellemesebb az útunk során. Egyik túratársunk elvált tőlünk, gyalog ment tovább Komlóra, mi pedig jó élményekkel (pár hét múlva a rossz is jó lesz) gazdagabban visszaértünk a kocsikhoz, hogy ki-ki a maga útján hazaérjen, immáron vasárnap.