Túraajánló

XXXIV. Csokonay Sándor Emléktúra 2017. március. 18.

kalman forras

Útvonal: Árpádtető – Erzsébet út – Jószerencsét-forrás – Kálmán-forrás – Barátság-forrás – Tripammer-fa – Zsolnay- kút – Bokor-forrás – Rigó-kút – Árpádtető.

Táv: 12 km Szint: 200 méter
Találkozás: A Mecsek extrém park pénztár előtti buszmegállóban 10 órakor.
A 4-es busz Uránváros autóbusz pályaudvarról indul 9 óra 5 perckor.

Túravezető: Baumann József (telefon: +36 20 4747 151)

Immár 34 éve eltávozott közülünk a mecseki források atyja Csokonay Sándor . Tisztelői halála óta minden évben megemlékeznek róla egy túra alkalmával. Így lesz ez most is a XXXIV. Csokonay Sándor Emléktúra alkalmával. Az extrémparktól indulunk a forrásokat felkereső túránkra. A régi komlói utat keresztezve felsétálunk egy kis tetőre, ahonnan szép kilátás nyílik a Nyugat Mecsek hegyvonulatára. Innen ereszkedünk lefelé, megcsodálva a szép tavaszi virágokat, hóvirágot, májvirágot, illatos hunyort, bókoló fogasírt és társaikat. Aki teheti, hozzon magával nagyítót, mert érdekes dolgokra lelünk, ha nagyítóval nézünk a virágok belsejébe. Tovább haladva lefele indulunk a szép fiatal erdőben és elérjük kis idő múlva az Erzsébet erdészeti utat és átmegyünk rajta. Innen egy szálerdőben haladunk közel szintesen, és ha szerencsénk van, az erdei álatokat felriasztva gyönyörködhetünk bennük. Szarvast, vaddisznót, rókát és nyulat is láthatunk, ha szerencsénk van. A szép Miocén kori gömbkövek nem gurulnak el előlünk, megnézhetjük szép formájukat, színes összetételüket. Hamarosan elérjük a Jószerencsét-forrást, ahol friss forrásvizet fogyasztgatunk. Közel néhány percre megpihenhetünk a Jó szerencsét vadászház előtti pihenőnél. Pihenés után a közeli Kálmán-forrást keressük fel a szép fiatal erdőben, innen felsétálunk a Meleg-mány tetőre és a másik oldalon leereszkedünk a Petnyák-völgybe. Felkeressük a Barátság-forrást, majd egy szép patakvölgyben lassan lépkedve felmegyünk a Tripammer fa pihenőhöz. Kis pihenés és medvehagyma gyűjtés után folytatjuk utunkat a Zsolnay-kúthoz, Bokor-forráshoz és a Rigó-kúthoz. Itt lehetőség van arra, hogy visszatérjünk az extrémparkhoz a személyautókhoz, vagy a Hősök terére a helyi járati autóbusz megállójába.

Minden érdeklődőt szeretettel várok!