MTkM 22

Kedves Múzeumi Túrázók!

Elérkeztünk a 2008 májusában indított múzeumi túrasorozatunk utolsó kirándulásához. 2014. január 18-án túrakalauzunk utolsó túráját, a Keleti Mecsek 22-es számmal jelölt útját járjuk be.

muzeumi

Útvonal: Váralja – Farkas-árok – Harács-mező – Óbánya.
Távolság: 10,5 km
Találkozás: 8:45 órakor a távolsági autóbusz pályaudvaron a 11-es kocsiállásnál.

Váraljára a 9 órakor induló szekszárdi járattal utazunk. Gyalogtúránkat a bonyhádi műútnál kezdjük, begyalogolunk a váráról elnevezett faluba, Váraljára. A falu történetének megismerése után elhagyjuk a falu házait és szép környezetben a Váraljai Parkerdőben gyalogolunk. A horgásztavaknál elfogyasztjuk a magunkkal hozott ebédet. A volt erdészház területét – ma vendégházak – és egy kis vadászházat elhagyva a Farkas-árokba jutunk. Források által táplált bővizű patak mellett haladunk, majd a Z+ jelzésű úton felkapaszkodunk a Harács-mezőre, ahonnan leereszkedve Óbányára érkezünk.

A 15:43 órakor induló autóbusszal, mecseknádasdi átszállással utazunk haza.

Reméljük, programsorozatunk záró kirándulásán minél több túratársunkkal találkozunk!