Források, patakok mentén

Gesztenyésből indultunk huszonhatan a mai nyílttúrára. Az idő kellemes, jó ütemben haladtunk felfelé. Kicsit kiizzadtunk, amikor felértünk a tetőre. Innen lefele ereszkedtünk az Andor-forráshoz. A Tripammer fánál pihentünk meg egy kicsit, és reggeliznek, akinek erre otthon nem volt idejük. Sajnos az emlékoszlopot vandálok megrongálták.

A Petnyák-völybe ereszkedtünk a sejtelmes párás erdőben. Hatalmas bükkök magasodtak fölénk. A völgyben nehéz volt a haladás a kidőlt fáktól, de szerencsésen elértünk az Ágnes vízeséshez, ahol nézegettük a szép vízesést és hallgattuk csobogását.
A völgy elágazásnál a Nagy- Mély- völgy fele indultunk a sziklákkal tarkított patakmeder mentén. A sziklás-forrásnál ismét lehet inni a kellemes forrásvízből.
A Kánya-forrásig ismét átmásztunk néhány kidőlt fán és megpihentünk a tűzrakó melletti padokon. Sajnos sok a szemét a környéken, ami elvonja a figyelmet a szép és értékes környezetről.
A siratófal következett, ahol egy kicsit letértünk a jelzett útról és az enyhébb emelkedésű erdészeti úton haladtunk felfelé.
A Kereszt-kunyhónál pihentünk egy keveset, majd a Fehér-kúti ház mellett elhaladva ereszkedtünk az Ezeréves gesztenyésbe, ahol éppen elértük a menetrend szerint közlekedő autóbuszt, ami a városba vitt bennünket.