Közép-európai Természetjáró Találkozó

Két napig az erdélyi Kishalmágy adott otthont ( idén kilencedik alkalommal) a Közép-európai Természetjáró Találkozónak!. Az emúlt évben egy kisebb csapat már "felderitette" a találkozót, így idén már egy komolyabb ( 17 fő) csapattal vágtunk neki a nagy útnak.

Egy bérelt különbusszal indultunk el pénteken. A reggeli indulást azért választottuk, hogy lehetőségünk legyen az útközben lévő Arad városát is megnézi és lerónni kegyeletünket a 13 (17) aradi mártir elött!

2020 01 kishalmmagy

Aradon egy ott élő történelemtanár kalauzolt el bennünket , így egy kicsit több információt kaptunk a városról. A végig ködös útunk kellemes meglepetése , hogy Aradon gyönyörű napsütésben sétáltuk végig a belváros látnivalóit! A belvárosi séta után kigyalogoltunk a vesztőhelyre , ahol a szövetségünk koszorúját helyeztük el az emlékműnél!

És nem mellesleg begyüjtöttünk egy geoládát is!

Szállásunk a Kishalmágytól 10 km-re lévő Halmágycsúcson egy panzióban volt. Érkezés és kipakolás után még elbuszoztunk Kishalmágyra ahol a találkozó megnyitóján vettünk részt.

A rendezők minden szakosztánynak egy külön oklevelet készített amit egy üveg jóféle bazsalikom pálinkával is megtoldottak.

Baranya megyéből a BMTSZ, a Dráva TSE, a Fekete Bárány Egyesület, a Pécsi Vörös Meteor egyesület, és a POEÜ csapata képviseltette magát.

Az "ismerkedés" után még visszabuszoztunk a szállásunkra!

Másnap ( szombat 18.-a) reggel 8 órakor indultak el a találkozó résztvevői a túra kiindulópontjára (Hosszúsor) ahol a csapat a reggeli hidegben (- 7 fok) kétfelé vált és ki a rövidebb ki a hosszabb túrát választva "nekiment" a hegynek. Csapatunk nagy része a hosszabb túrát választotta ami a Dombfő csúcs 1358 méter magasan! Így közel 100-an vágtunk neki az útnak. Ahogy emelkedtünk úgy kerültek le a kabátok mert az első 3 kilométerben 500 méter szintet emelkedtünk. Ahogy egyre feljebb kapaszkodtunk a nap is kisütött , így a szikrázó napsütésben a hihetetlenül kék égbolt alatt csodálatos élményben volt részünk. Sok helyen megálltunk útközben , a kopasz hegygerincen végig szebbnél-szebb képeket lehetett készíteni. ( a rövidebb túrát választók is megmászták ezt a szintet, de ők a felfelé vezető út kb. fele után visszafordultak).

Felérve a Dombfő csúcsra kb egy órát " élvezkedtünk" a szikrázó napsütés és a közel + 10 fokban, napoztunk, fényképezkedtünk, élveztük a túra minden percét!

Az előzetes túratervet is felborítottuk (az eredeti terv szerint ugyanazon az úton jöttünk volna le amin felmentünk) és össznépi szavazás után egy kicsit hosszabb de más úton való lejövetelt választottunk.

A kicsit több mint 8 órás túrának a statisztikája 19,5 km és 1100 m szint!

A túra után visszabuszoztunk a találkozó központjába (Minerva szálló) ahol "elemezgettük" a napot és egy bőséges vacsorát is kaptunk !

Sokáig nem tudtunk maradni mert a buszunk vezetőjének az előírások szerint késöbb már nem lett volna szabad vezetnie!
Így este kilenc körül ismét a szálláson voltunk, ahol igazán megleptek bennünket. Egy lakodalmat szerveztek, szó szerint a fejünk felé így egész éjszaka azt vártuk mikor szakad le a mennyezet a sok táncolótól. Kis szerencse, hogy a csapat másik fele a panzió másik részén "csak" a zenét  "élvezte".

Így "hamar" eltelt az éjszaka és reggel 7-kor már talpon voltunk , mert kezdődik a második túranap.

Az előző napi indulási helyről a csapat most egyben ( 153 fő ) a környék egy másik részét gyalogolta meg! Sajnos nem jutott az elöző napi napsütésből , de így is a ködös táj szépségei miatt meg-meg álltunk. A túra végére még maradt egy kis izgalmas leérkezés ( ki így- ki úgy) a buszokhoz. A második napi túra statisztikája: 9,9 km 450 m szinttel!

A központba visszaérve még a tombola, az ebéd maradt és irány hazafélé, és így este 9-re már itthon is voltunk.