OKT Zemplén-Cserehát

Az OKT-t járva már tavasszal eljutottunk a Börzsöny utáni részig, így egy-két napos túrákat a távolság miatt már nehéz összehozni. Az idei tájfutó versenynaptárban volt egy Miskolci verseny (a tájfutók Rövidtávú Bajnoksága) ezért kitaláltuk, hogy a verseny után elmegyünk az OKT végére és visszafelé elindulunk. Egy hetet szántunk rá ! A csapatunkhoz( Éva, Ági, Karcsi és Én) csatlakozott Zoli akivel az elmúlt hónapokban megszerettettük a túrázást és egy OKT füzettel is megleptük. Azt, hogy még a geoládázás rejtelmeibe is bevezettük csak hab a tortán.
Így a tájfutó bajnokság után Sátoraljaújhelyen összejött a csapat!

okt27 28

Első nap autóbusszal Hollóházára mentünk és onnan Bózsva községig gyalogoltunk.(27,62 km 785 m szint) Közben a Nagy-Milic csúcsát is megmásztuk !
Már az első nap is le-le tértünk a ksav-ről a geoládák miatt. Így jutottunk ki a Magyarország legészakabb lévő pontjához is. A Magyar-Szlovák határon kimentünk a Kis-Milic tetején lévő (nemrég épült) kilátóhoz is. Ebbe a napba a Füzéri vár bejárása is belefért!
Bózsváról késő délután Sátoraljaújhelyre buszoztunk ahol a Zempléni Kalandpark turistaszállásán aludtunk. A szállást három napig használtuk, nagyon olcsó és a turistáknak teljes mértékben megfelel!

Másnap reggel Bózsvára kibuszoztunk és onnan folytattuk a kéket egész Sátoraljaújhelyig (29,08 km 891 m szint)
A napi túránk közben végigjártuk a környék összes huta elnevezésű községét. A túra végére maradt a szállás feletti Magas-hegy megmászása ( természetesen egy geoláda miatt) majd a libegő alatt vissza a szállásra.

Harmadik nap nekiindultunk a Sátoraljaújhely-Háromhuta útvonalnak.( 30,63km 1029 m szint) Ez a nap volt a legnehezebb de a látnivalók kárpótoltak minket ! Szállásunk Újhután egy már régebbi túráról ismert házban volt. Ez a ház valamikor az Oázis kulcsosház volt ahol 2004-ben egy emlékezetes hetet töltött el a POEÜ csapata. Ma már magánkézben megújulva, részben átalakítva várja a vendégeit!

Negyedik nap korai indulással, mindjárt egy jó kis emelkedővel kezdtük a Háromhuta-Mogyoróska útvonalat (27,37km 912 m szint).
Az útvonalról többször is letértünk egy-egy kilátóponthoz vagy egy nagyobb nevezetes sziklához! A Zemplén szépségei mellett a mai vártúránk a Regéci vár volt.
A várat alaposan végigjártuk , időnk volt a szállás innen már csak 3 km ( Mogyoróskán).

Ötödik nap már csak egy kis rész van a Zemplénből, Boldogkő váránál véget ér a hegység. Utunk Mogyoróska-Abaújdevecser (32,42 km 384 m szint) Egy hosszú patakvölgy után már fel is tünt a vár, ahová a nagy melegben (32 fok) nem volt igazán kellemes a felmászás. De itt is geoláda és természetesen a vár megnézése kárpótolt a fáradságért. A vár után hosszú meleg, "mezőgazdasági szakasz" visz a Cserehát irányába. Közben be-be egy-egy faluba a bélyegzőért.
A mai napra volt tervezve a Hernádon lévő Gibárt vizi erőmű megtekintése, de mint a helyszínen kiderült előzetes bejelentkezés kell hozzá. Így maradt ez legközelebbre. A következő város Encs ahol csak egy fagyira lassítottunk, majd a városhoz hozzánőt Abaújdevecseren aludtunk el (magánszállás) hamar a hosszú és meleg nap után.

Hatodik napra a meteorológia nem ígért jó időt, Kifejezetten esős , hideg ( az interneten életveszélyesnek minősített) időjárásra számítottunk. Ezért a napfelkeltekor el is indultunk a mai útvonalon Abaújdevecser-Felsővadász (22,24 km 480 m szint).
Reggel még a nap is ki-ki sütögetett, később beborult de nem esett. A végállomás előtt 2 km-el viszont kaptunk egy kiadós záport ami ugyan csak 10 percig tartott, de arra elég volt, hogy mindenünk vizes és sáros legyen.

Igy Felsővadászon épp elment a busz, így maradt 3,5 óránk a "kipucolkodásra"!

A busszal Miskolcra utaztunk ahol még egy éjszakát aludtunk, hogy kényelmesen, másnap reggeli indulással jöjjünk haza.

Összességében egy nagyon szép túrahetünk volt. A Zemplén gyönyörű, az utána következő rész meg érdekes!

Képek:

1.nap

2.nap

3.nap

4.nap

5.nap

6.nap

És akkor a végére egy kis statisztika: 159,36 km gyalogoltunk ehhez 4481 méter szintet másztunk meg, és 25 db geoládát sikerült begyűjtenünk. És természetesen az OKT-ből  130 km-el kevesebb van már vissza!