DDP 6.szakasz (Bükkösd-Szentkút) beszámoló

Dél-Dunántúli Piros túra soron következő szakaszát igazi nyári melegben tettük meg 16 elszánt túratárssal. A táv 20 km volt. Kiindulási pontunkra, Bükkösd vasútállomásra vonattal érkeztünk, onnan Megyefán át, a Jeszenszky- kastélyt érintve, de még Szentdomján előtt tértünk be a rétekkel, tisztásokkal tarkított ösvényre.

Folyamatos emelkedőkön vezetett utunk egészen a Kővágószőlős felé vezető műútig. Farkas-tetőre felérve, többszöri pihenő után, nem sokára elértük a volt Petőczpuszta és a volt IV-es légakna emlékkövét. Itt, ragasztottunk és tartottunk egy hosszabb pihenőt ebédszünettel.

ddp 6 beszamolo

Ezután 2 km műút után a várva várt Magyarok-kunyhója és az Éger-völgy feletti tölgyesek hoztak enyhítő árnyékot. Ezen a szakaszon mindenki felfrissült egy kicsit előbb egy újabb rövid pihenőtől, majd a völgyben a Farkas-forrás hűsítő vizétől. Kellemesen ereszkedve értük el Éger-völgy patakját. Túránk utolsó nyalókája a Szentkúti vendégháznál került a füzetekbe. Innen mindenki kedve szerint, kényelmesen tudott hazajutni.

Néhány túratárssal együtt A Pécsi állatkertig mentünk... de ez már egy másik beszámolóra marad.