Ősz-búcsúztató túra

Abaliget - Nyáras völgy - Jakabhegy - Patacs.

Ragyogó időt jósoltak mára a meteorológusok, a legjobbat egy ősz-búcsúztató túrára. Élve a lehetőséggel, a fél nyolcas busszal elutaztunk Abaligetre. Kerek egy óra alatt értünk a barlanghoz. A tavak mellett elkészítettük a túraindító fotókat, majd a kék jelzésről lekanyarodva elindultunk fölfelé a domboldalon. Ideális volt a komfortérzetünk, a reggeli hideget kompenzálta az emelkedő. Egyre magasabbról néztünk vissza a falura, a napsütötte gerincen csodás körpanoráma fogadott bennünket.

A túloldalon a Vacak forrás érintésével leereszkedtünk a Nyáras völgybe. A kék háromszög jelzésen Petőcz akna felé folytattuk az utat. Mentünk, mendegéltünk, minden "lukba" belenéztünk, legalábbis azokba, ami barlangnak vagy víznyelőnek tűnt. Aztán a völgy forrásainál Baumann Józsitól meghallgattuk a névadókról szóló hiteles történeteket. A frissen átépített Kiss Lajos forrástól felmentünk a Balog fájához. A hatalmas csertölgyet csak négyen értük körül. Innen kis kerülővel átmentünk az Ordas tanyához. Amíg éhünket-szomjunkat oltottuk, előkerültek az Ordas tanya naplói. Minden évről egy-egy vaskos kötet, rengeteg információval, csodálatos képekkel. Napokig lapozhatnánk őket élvezettel. Most erre nem volt elég idő, továbbindultunk a Jakabhegy felé.

Talán a nyugati oldalról legkönnyebb felmenni a Nyugati Mecsek legmagasabb csúcsára, de így is sorra lekerültek rólunk a felesleges ruhadarabok. A halomsírok előtt tettünk egy kis kitérőt a paplanernyős ugróhelyhez, aztán átmentünk napozni a Zsongorkőre. Avargyűrű, Pálos kolostor romjai, templomnak épült kilátó - csodás kultúrtörténeti emlékek az idővonalon. A fára épült ház és a Steinman-torony a zöld sáv mellett már a közelmúlt terméke. Egy jelzetlen úton botorkáltunk le az Árnyas forráshoz. Ezért nem kaptam piros pontot, állítólag nemcsak jelzés nem volt, de út se. A forrástól lefele azért már volt, ha nem is piros pont, de piros kör jelzés. 19,4 km.-nél tartottunk, amikor leértünk a Benczúr Gyula utcába. A buszmegállóban minden ülőhelynek gazdája akadt.