Hétvége az Ormánságban !

A hétvégére hirdetett Ormánsági biciklistúrára mindössze négyen indultunk el péntek délután. Egy újdonságnak és választékbővítésnek szántam ezt a fajta túrázást. Sajnos kevesen mertek élni vele.
Pénteken kényelmesen egymás megvárva este 7 után érkeztünk Mailáthpusztára. Útközben jutott idő az Adorjási templom megnézésére is. ( A Kórosit nem rég láttuk ). Én személyesen az utolsó másfél kilométeren toltam a biciklit, mert a második defektemet már nem volt kedvem az útszélén megragasztani. Az össz. út (amit én mértem) 52 km volt ( ebben egy geoláda kitérő is belefért).
Mire betoltam Mailáth-ra a biciklimet a többiek már a helyi kocsmahivatal vendégségét élvezték !
Első napi képek itt!
Este még sokáig beszélgettünk és így összesen öten aludtunk lent a kulcsosházban. (Legalább bőven volt helyünk). Másnap reggel még ketten csatlakoztak a csapathoz. Az egyik csatlakozó (Ákos) egyenesen Szegedről jött el, hogy megismerje az Ormánságot.

2016 ormansag

Így a szombati Ormánsági tekergés 7 fős csapattal indult. Elmentük egész Révfaluig, megnéztük a Drávaiványi templomot is és egy pár geoládával lettünk gazdagabbak.
Visszafelé már csak hatan indultunk , mert Klárinak halaszhatatlan dolga akadt vasárnap Budapesten , így Ő a templomlátogatás után Pécs felé vette az irányt !
Mi visszafelé még bementünk egy pár Ormánsági faluba, (Drávasztára, Zaláta, Piskó, Vejti, Hirics, Kisszentmárton) és így estefelé végeztünk a 75 km-es napi túrával. A reggel csatlakozott két társunk hazafelé vette az irányt.
A második napi képek itt!
Mi négyen még egy éjszakát lent töltöttünk.
Este a jól elfáradt csapatot nem kellett ringatni, hamar sikerült elaludni (csak a reggeli kakas kukorékolás ébresztett fel bennünket).
Hazafelé biciklivel már csak ketten mertük bevállalni az utat , de nem bántuk meg. Útközben összeszedtünk még 5 geoládát, meglátogattuk az új Szaporcai látogatóközpontot és nagyrészt földutakon egész Pécsig jöttünk ( Szava, Garé, Szőkei tavak, Gyód útvonalon ). Ez az útvonal alig ismert és sok szépséget rejt ( ja és nem a főúton kell tekerni ) Ez az út hazáig szűken 50 km-re sikeredett.
Nagyon nagy szerencsénk volt a három nap alatt mi esőt nem láttunk ( csak egy helyen és csak egy-két perc csöpögésben volt részünk ).
A harmadik napi képek itt !