Kedves Múzeumi Túrázók!

muzeumi

2015. február 21-én a 2-es út, azaz a sárga sáv jelzésű úton túrázunk.

Útvonal: Dömörkapu – Misina – Lapis – Vágotpuszta – Bános- Mecsekrákos.

Távolság: 13,8 km
Szint: 240 m
Találkozás: 9 órakor a Dömörkapunál. (A 34-es helyi járat 8.35 órakor indul a Főpályaudvarról).

Az 2-es út eleje - Tettyétől a Dömörkapuig - egykor együtt haladt az 1-es úttal, ezt a szakaszt az első túra során már megtettük. Most a túránk kiinduló pontja a Dömörkapu, ahonnan a sárga sáv jelzést követve felkapaszkodunk a Misina-tetőre. Innen a szép, fokozatosan emelkedő Tubes gerincen haladtunk a János-kilátóig. A Kis-Tubes kilátójából a városra, az ürögi és a deindoli részekre és a Jakab-hegyre látunk rá, a János-kilátóból dél felé a Papuk hegységig észak felé akár a Badacsonyig is elláthatunk. Leereszkedünk a Lapisra, majd hosszan gyalogolunk a kaviccsal felszórt erdőgazdasági kocsiúton a néhány házból álló Vágotpusztáig. Itt elfogyasztjuk a magunkkal hozott ebédet. Bánosra, az egykor önálló, ma Orfűhöz tartozó üdülő településre széles földúton jutunk. (Ha elolvad a hó nem lesz könnyű dolgunk!) Bános után a Toplica-forrás felé indulunk és megérkezünk Orfű központjába, az egykori Mecsekrákosra. Útközben sok mindent megtudhatunk arról, hogy mit láthattunk volna 1959-ben, és mi változott azóta.

A túra végén a 14.52 órakor induló járattal utazunk haza Pécsre.