Téli Tihany teljesítménytúra

a teli tihany utvonala

Az idei év februárjának elején is a „Téli Tihany" teljesítménytúrát választottuk úti célunknak. Hét fős kis különítményünk mazsolázott a távok között, mivel volt indulónk a 10-15-20 km-s távon is. A téli megnevezés most csak dátumilag volt igaz, mert havat csak mutatóba láttunk egy két meredekebb északi oldalon.

A túra útvonalai látványosak, szemet gyönyörködtetőek! A jelzések, szalagozások és útjelző táblák olyan segítséget nyújtanak, hogy eltévedni szinte lehetetlen... Azért mindig, mindenhol így itt is akad egy-két próbálkozó, akinek sikerül!

A szolgáltatások is rendben voltak a pontokon (csoki, cukorka, forralt bor vagy tea, pogácsa, alma), a célban pedig mákos tészta várta a beérkezőket. Mindezt ezerkettő- ezerháromszáz forintos nevezési díjért. Egy hiányosságot tudok csak mondani. A túra honlapján az előnevezés már két héttel a túra napja előtt „behalt", így a megspórolható kétszáz forintnak búcsút inthettünk... Ez utóbbi ellenére is ajánlom ezt a túrát mindenkinek, érdemes bevenni az eseménynaptárakba!

A tavalyi évhez hasonlóan ezt a programot is két naposra terveztük. Másnapra a Balatonfüred fölötti Jókai kilátót és környékét céloztuk meg. Sajnos a Lóczy-barlang ilyenkor zárva tart, de hegyről a panoráma kárpótolja az ide látogatót. Az időjósok sem tévedtek, mert a szikrázó napsütést, a viharos szelet és a kezdődő hózáport is előre jelezték. Haza úton még megnéztük a Siófoki víztoronyból kialakított kilátót, majd a város másik nevezetességét, az „Öreg halász" vendéglőt, ahol különböző halétkek közül válogattunk! A viharossá fokozódott szélben még lementünk a mólóra is, de az egyre hidegebbé váló idő hamar elkergetett bennünket.

Két szép napot töltöttünk a Balaton környékén, majd hazatértünk a télbe! Dombóvár előtt már kisebb, majd Oroszló és Magyarszék között egyre nagyobb hófúvások voltak az úton!

Jövőre újra megcélozzuk a „Téli Tihanyt" és majd csak találunk magunknak elfoglaltságot másnapra is...