Kedves Túratársak!

Szeretettel hívlak Benneteket a „Sétáljunk a Malomvölgyi –tó körül!” túrámra, amely a Baranya Megyei Természetbarát Szövetség szervezésében indul:

malomvölgy

2016.december 17-én, szombaton.
Találkozás helye:
A pécsi főpályaudvar előtti 8-as buszmegállónál 9.00 órakor.
A 9.05 kor induló 73Y jelzésű busszal megyünk a Malomvölgyi út, ill.a Tildy Zoltán utca (Fagyöngy utca felé) megállóig. 9.25 - kor van az érkezési ideje.
(Ez a TAPÉTA szaküzlet előtti megálló.) Innen indul a túra 9.30-kor.

Túraútvonal:
A tervezett útvonalat egy kis kitérővel toldottam meg.
A kopogós hidegben, de napsütésben, a kertek alatt, de mégis gyönyörű házak mellett utunk először a málomi templomhoz vezet. 10.00 órakor - csak nekünk - nyitja ki nagyon kedves ismerősöm Csékei Klára, és mondja el a templom történetét.

Innen 10.30-kor indulunk tovább, szintén a málomi házak szegletében, aztán kertek alatt Péterpusztára.

Péterpusztától dombokon, hegyeken keresztül haladunk, de időnként visszanézve Pécs városa és azon túl nagyon szép panoráma tárul elénk, majd Itt-ott már a Malomvölgyi-tó vize is megcsillan. Egyszer csak megérkezünk egy nagyon szép völgybe, ahol régen a VIZIMALOM működött. A völgy neve MUSZUNG völgy.

A csodálatos völgyet megkerülve érünk a nyárssütő helyre, amely szép padokkal, asztalokkal van kialakítva. Itt tartunk 20 -25 perc pihenőt.

Ragyog a nap, de már fázunk, akkor indulunk, a Mária kápolnához és a Bagolyvári kilátóhoz. Most igazán jót fog tenni majd testünknek, lelkünknek a szintemelkedés.

Már lassan visszaindulunk a kökényi temető melletti szép szurdokon lefelé, a Malomvölgyi - tóhoz.
A tó mellett játszótér, az előtt haladunk, majd átmegyünk a két tó közti töltésen a nyugati, napsütötte oldalra. Itt is van két kilátó, a Zsírosdombi, és az István kilátó.
A kilátókból igazán szép látvány tárul elénk.

Ezután már közvetlenül a csodálatos tó mellett haladunk.

A túra vége Péterpuszta, málomi buszmegálló.
A busz indul: 15.17,15.37 és 15.57-kor

Gyertek el ! Öltözzetek rétegesen, melegen, mert kb. 5 órát leszünk kint a hidegben. Szeretettel várlak Benneteket!