VIII. Desztinációs túra

VIII. Desztinációs túra 2018. január. 13. szombat

2018 desztinacios tura

Útvonal: Orfű Mecsek háza – Lóri-forrás – Vágotpuszta – Koponya-kút – Bános –Mecsekrákos.
Táv: 12 km Szint: 200 méter

Túravezető: Baumann József (telefon: +36 20 4747 151)

Találkozás: Orfű Mecsek házánál 8 óra 45 perckor

Javasolt túraruházat: Az időjárásnak megfelelő réteges öltözet, ha nincs fagy egyes részeken sáros útszakaszok is előfordulhatnak, magas szárú cipő, bakancs, gumicsizma jól jöhet.

Autóbusz indul Pécs autóbusz-állomásról 7 óra 30 perckor

Túraútvonal leírása: A Mecsek házánál találkozunk / Barlangkutatók háza/ majd egy forró teával bemelegítünk és így vágunk neki a mai túrának az erdőben felfele haladva a turistaúton. A szép elegyes erdőben a koros és fiatalabb fák közt több érdekességet fedezünk majd fel. Felérve a tetőre egy köves úton lefele haladva érünk a vastartalmú Lóri-forráshoz, ami a vadászház közelében található. Megkóstoljuk a finom forrásvizet, majd indulunk is tovább egy szép erdei ösvényen felfelé egy csodálatos völgy oldalában. Mire felérünk megyénk legmagasabban épített településére senki nem fog fázni. Kis pihenőt tartunk a mély ásott kút melletti padokon. Innen egyenesen haladunk tovább egy földes erdészeti úton a Koponya-kutak felé. Ezek a források csak kevés turista számára ismertek, mert csak néhány éve vezet hozzájuk jelzett turistaút. Leereszkedünk a forráshoz és megkóstoljuk a Pannon rétegeken átszűrt kellemes forrásvizet. A forrásnál szép gímharasztokat és májmohákat láthatunk, melyek sötétzöld színei világítanak a sárga homokpadokon. Visszafordulunk és fölsétálunk a már ismert földes útra, ahol a méterbe rakott tűzifáktól szép kilátás nyílik Komlóra. Hátat fordítunk a látványnak és egy szép szálerdőben erdészeti utakon haladunk, majd a régi legelők delelőfáit megcsodálva érünk Bános településre, ahol ismét pihenünk egy keveset. Innen végig lefele haladva a turistaúton jutunk Mecsekrákos központjába, ahol buszra szállunk 14 óra 51 perckor.
Akik gépkocsival jöttek a Mecsek házáig, azok vagy busszal, vagy gyalogosan /2 km a sárga sávjelzésen szép környezetben/ a juthatnak vissza a gépkocsikhoz.