Főoldal

Uránbányász Emléktúra

Az augusztus 3-i nyílt túrán az uránbányászatra, a nehéz fizikai munkát végző uránbányászokra emlékezünk.

gizi nylttra

Először a volt IV-es üzemhez látogatunk el, amelyet az orfűi elágazástól a vásáros úton érünk el.

Az aknatorony helyén kialakított kis emlékparkban rövid pihenőt tartunk, közben megismerkedünk az uránbánya törtétével.

Innen a  P sáv jelzésen a IV-es üzemi légaknák emlékhelyeihez  (Petőc pusztára ) gyalogolunk, majd a  bányász jeleket követve  V-ös üzemhez, majd az V-ös üzemi légaknához jutunk, azt követően az Nyáras-völgybe ereszkedünk le.

Itt elhagyjuk a bányász jelzést, enyhe emelkedővel elérjük a  Denevér tanösvényt, és ezen haladunk tovább. Először kerítéssel védett erdőirtásos területen, majd szép szálerdőben végül terebélyes bükkfák kíséretében az Abaligeti tóhoz érkezünk.

Innen a 14,27-kor érkező autóbusszal utazunk haza.

A túra mindössze 13 km hosszú.

Reggel   8,15 órakor találkozunk a pécsi autóbusz pályaudvaron az Orfűi járatnál.